Jag orkar inte med de här personerna längre.

Har ni hört det senaste? Lindex släpper en ny modelinje i BARA storlekarna small och medium. Jag trodde att det var tillräckligt med all reklam som fyller på det här "den perfekta kvinnan" idealet. Nu så har tjejer inget val nu MÅSTE de in i en bantningshets för att kunna köpa kläder överhuvudtaget. Jag vet inte varför Lindex gör så här, affärsmässigt är det bara dåligt, PR mässigt är det bara dåligt och det gör inte aktieägarna glada heller. Det finns absolut inget som kan få det här att bli en bra sak.

Skäms Lindex, skäms som fan. Jag fattar inte vart man har fått idén ifrån från början att tjejer måste kunna passa i de storlekarna. Duger de inte annars? De flesta killar skiter fullständigt i om en tjej är pinnsmal eller liknande. I vissa fall är det rätt äckligt när de har följt ett bantningsprogram under en lång tid.

Men vänta bara, jag kan se att även killar börjar falla för "den perfekta killen" idealen. Jag känner till killar som har blivit besatta av att träna så att de kan imponera på tjejer. De är i åldrarna 13-15. Snart är det försent för båda kön och vi har ingen fri vilja överhuvudtaget i utséendet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0