Kan det vara så att Reinfeldt försa sig här?

Jag har på senaste tiden intresserat mig allt mer för invandrar politiken, delvis för att jag själv inte är svensk och delvis för att jag är osäker på vad man ska tro på när man ser saker på TV eller när man läser tidningen. Jag vet inte om jag ska ta ställning eller vara neutral. Problemet är att det bara verkar vara så att medierna hävar fram en version utav historien. Ingen gör en satsning för att häva fram båda sidors historia alltså myndigheternas och sedan invandrarna som påstår sig bli trakasserade utav polisen och att de bara reagerar på det de utsätts för. Jag vet inte vilken av versionerna som är mest sannolik eller om det är någon som har rätt eller inte.

Det här är ett utdrag av en debatt från 2008. Det är nog väldigt många som har åsikter som kan tolkas som rasistiska, även statsministern.

Att kalla det för sanningen är nog rätt hårt, så ignorera titeln

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watchv=nKB26d55ffk&feature=player_embedded

2009-11-03 @ 22:51:14
URL: http://lamorochlianer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0