Lägg av nu, det är inte så jävla farligt.

Jag tänker inte förneka det. Jag är anti-feminist.

ALLA som utger sig för att vara feminister som jag har pratat med har beskyllt killar för hur kvinnors situation är. De klassade olika aktiviteter som manliga saker och tyckte att majoriteten av de var äckliga. Det är åtta olika individer som har sagt så här.

  • Porr som vänder sig till kvinnor är tydligen roligt och spännande.
    Porr som vänder sig till män är "vidrigt".

  • Kvinnor som tittar på manliga strippor med sina tjejkompisar är en rolig aktivitet och inget fel på.
    Män som drar och tittar på kvinnliga strippor med ett par kompisar är "förtryckare".

  • Sexleksaker till kvinnor uppmuntras.
    Sexleksaker till män "bör fördjudas".

  • Äldre kvinnor som åker till Senegal för att träffa unga killar är det inget fel på, de har sin rätt att få åka vart de vill och träffa vem de vill.
    Män som åker till Senegal och träffar unga tjejer "är som hallickar".


Dessa fyra ovanstående ämnen är nästan ordagranna argument från tre av de åtta"feminister" jag har pratat med. De andra har varit något mildare.
Är de verkligen feminister eller bara manshatare?

Nu ställer sig kanske någon frågan vad jag har emot feminister.
Svaret är att jag stör mig otroligt mycket på hur trångsynta feminister är.

Jag hoppas att jag hade otur och bara träffade extremister

Kommentarer
Postat av: ditt fan

du skriver otroligt bra! och jag håller verkligen med! tjejer är mesar, haha även om jag själv är tjej. Sverige är väl det land med mest jämnställdighet? vad har vi att klaga på?

2009-11-27 @ 20:25:36
Postat av: Nisse

1995 blev Sverige framröstat av FN som världens mest jämställda land.



Men I Sverige är det inte jämställt, långt ifrån.

Mitt problem med feminister är hur deras retorik framhävs i media och om hur det framhävs inte stämmer överens med vad de faktiskt vill så gör det saken ännu värre. Det är hotande för män och skapar rivaliteter. Det är dumt, onödigt och provocerande.

2009-11-29 @ 10:27:32
URL: http://fucksociety.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad är porr som riktas till kvinna respektive man?

2009-11-30 @ 17:00:06
Postat av: a secret dude

Hallå!

Om du menar att lesbisk porr är bättre än bögporr så håller jag med, tänk dig skådisarna som måste sitta och få en task instoppad i rumpan... GROSE!!!

Lesbisk porr är iallafall inte lika faligt mot tjejerna då de kan ta på sig lösballar vilket vi killar inte kan göra.

2009-12-01 @ 22:25:15
URL: http://jaghatakukar.blogg.se/
Postat av: Nisse

Det är inte så jag menade det.

Porr som vänder sig till män är enligt många feminister majoriteten av den nuvarande porr industrin.

2009-12-07 @ 16:34:59
URL: http://fucksociety.blogg.se/
Postat av: Filip

Håller helt klart med dig, de som kallar sig feminister är väl mer eller mindre manshatare, de som säger att de är för jämställdhet är (oftast) feminister och de som inte uttalar sig är för jämställdhet. Tror de flesta männen håller med om att kvinnor ska ha samma rätt, vissa må vara kaxiga och ska ha mest makt, men det är långt ifrån alla. Istället för att bara klaga på männen utan att göra något så är det väl bara för kvinnorna att sträcka på ryggen och visa vad de går för, tror bara att det är attityden det handlar om.



Lite OT men en kul ogenomtänkt kommentar ^^

-"Vad kallas det när man diskriminerar kvinnor?"

-"Jämställdhet."



(tjej på 20 år som svarade när någon frågade rakt ut :P)

2010-01-04 @ 02:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0