Intressant Debatt

Kollade på en live debatt igår, den var mellan förbundsordförande för Niklas Wykman (MUF) och Ida Gabriellsson (Ung Vänster). Jag måste säga att Wykman var en mycket duktig debattör eftersom jag ville inte lyssna på Gabriellssons argument längre när hon började bli otålig, avbröt konstant och protesterade utan anledning. Jag märker det här även när det är debatt mellan de Röd-Gröna och Alliansen. Även där är det så att de Röda avbryter och använder sig av smutskastning i debatten. Det här är ett Lars Ohly citat under en debatt: "Jan Björklund är den sämsta utbildningsministern någonsin". Det är vuxna människor vi snackar om. Samtidigt så var det som att Alliansen såg uttråkade ut och nonchalerade de Röd-Grönas argument. Det är inte heller okej.
Borde vi låta våra politiker gå en kurs om respekt och mogenhet?

De som är intresserade av debatten kan se den här.

http://bambuser.com/channel/Moderata+Ungdomsf%C3%B6rbundet/broadcast/300335

Kommentarer
Postat av: Filip Forsby

wikman: "... vi åker ju samma tunnelbanelinje..."

avbruten

Gabrielsson: "aa, du kan bo i västra skogen så bor jag i tensta! :D" försöker flirta eller nåt

"eehh... ja..?"

"Västra skogen är väldigt fint det också...!"

2009-10-23 @ 23:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0