Orminge

Det finns en förort till Stockholm, den heter Orminge. Bland Värmdös ungdomar är stället ökänt för sitt ungdomsvåld och vardags krök. Härom dagen åkte jag 422:an till Gustavsberg och såg flera drag från Orminge kulturen ungdomsgäng som tjafsade, krossade busskurer högar med spritflaskor i dikena och en hel del klotter. Såsom Plattan har sitt knark, Stureplan har sina brats och Söder med sina fjortisar har Orminge sina "out of control" ungdomar.

För några månader sedan läste jag i den lokala tidningen hur polisen hade gjort succé i att förhindra att tjejer klöser ut ögonen på varandra eller att killar smäller Smirnoff flaskor i huvudet på varandra. Det syntes ju såklart mycket tydligt att det har blivit förändring... Way to go våra älskade snutar! De skulle öppna en närpolis lokal där med typ tre aktiva poliser. Jag tror att de faktist har ledigt på helgerna för inte ens tre snutar klarar av en lördags kväll i Orminge centrum.

Så jag säger så här till polisen, sluta håll på med Palme mordet, det finns fan viktigare saker att göra!

Kommentarer
Postat av: ...

men vad är ditt problem? Gör det bättre sj då...det finns faktiskt inte resurser för hur många poliser soom helst. Och om du inte gillar läget behöver du inte åka dit

2009-10-16 @ 12:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0