Feministers dubbelmoral.

Det här inlägget ska handla om att feminister gnäller mer än vad de egentligen behöver.

Till en början måste jag påpeka något för att undvika missförstånd. Jag förnekar inte att det finns ett förtryck mot kvinnor för jag vet att det finns, det vet jag genom ett experiment där jag har utgett mig för att vara tjej. Experimentet blev en succé. Men läget är inte så hemskt längre som det var för ett par år sedan. Jag har ett par konkreta exempel:

Nu i finanskrisen är det så gott som bara män som förlorar jobbet, självklart är det även kvinnor som råkar ut för det men de utgör bara några procent av den nuvarande arbetslösheten. Enligt arbetsförmedlingens månads statistik för augusti 2009 visar det att det är 80% fler män som är arbetslösa än förra året kvinnor har bara en förändring på 49%. Under budget debatten så pratades det bara om kvinnornas situation, inte männens. De etablerade partierna tycker att det är viktigare att satsa på en minoritet än majoriteten. Om det hade varit ombytta roller då? Om det faktist var kvinnor som hade högst arbetslöshet så skulle jag sätta livet på att man hade satsat på kvinnor där också. Hör och häpna alla feminister där ute! Politiker skiter inte alls i er!

Alla tittar på film någon gång, är man lite uppmärksam kan man se ytterligare lite propaganda. I nästan ALLA filmer där det finns en ensamstående förälder med en son/dotter är det en mamma med sitt barn. Säg inte att det inte är sant för det är det. 8 mile, Låt den rätte komma in, fucking åmål, pay it forward och home alone 4 är alla filmer där mannen har dragit. Jag kan komma på två filmer med ombytta roller: Juno och Jumper.

I tidningen så kan jag bara läsa om manskritiska artiklar/insändare eller pro-feministiska artiklar/insändare, jag betvivlar på att man skulle publicera en kvinnokritisk artikel för då är man en förtryckare. Jag tror inte heller att det är män som vill ha den censuren.

Feminism är en ideologi precis som alla andra. I varje -ism så finns det förtryck eftersom det finns ett vi och dem. Kolla själv så vet du att det är sant.

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Tim

glöm inte att det nästan allitd är kvinnor som får vårdnaden av barnen om dom skilljer sig.

2009-09-26 @ 14:00:24
Postat av: C

fast å andra sidan, hur ofta händer det än män blir misshandlade i ett äktenskap, jämfört med kvinnor?

2009-09-29 @ 18:28:55
URL: http://muppsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0