Äckligt.

"Upplev en energisk scenshow med ett gäng supertrimmade superhunks! De är på uppdrag att uppfylla fantasier. Deras vapen är de snyggaste tvättbrädorna på den här sidan av galaxen och dansmoves speciellt utvalda av toppkoreografer för att försätta publiken i extas. Scandinavian Hunks gör endast 4 exklusiva uppträdanden på Galaxy och platserna kommer att gå fort så se till att boka din resa idag."

Så här lyder Silja Lines senaste reklam.

Kul att man försöker lyfta på sextabun som råder i dagens samhälle!
Men varför är det bara för tjejer? Jag känner mig inte så jättesugen på att titta på halvnakna killar. Detta evenemang riktar sig onekligen till kvinnor, det kan nog alla skriva under på. Jag vill hellre titta på en "energisk supershow med ett gäng supertrimmade" superbabes än superhunks.

Det känns som att det inte alls skulle vara okej om Silja Line skulle ha erbjudit ett uppträdande med superbabes. Det känns som att det hade varit en "unken kvinnosyn" och "förtryckande" ur skribenters och politikers synvinkel.
Är jag paranoid om jag får känslan att bara kvinnors hetrosexualitet är accepterad, att mäns hetrosexualitet är äcklig och fel?


Kommentarer
Postat av: NadiaNadiaNadia

HAHA det där var ju ändå inga riktiga hunkar :(

Bra inlägg förresten (y)

2010-05-19 @ 21:59:23
URL: http://superfaggot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0