Jag har förlorat hoppet.

Smygfotade sex - döms för förtal

Två 18-åringar fotograferade ett jämnårigt par som hade sex på en fest och visade upp bilden för sina klasskompisar. Nu fälls de av tingsrätten i Falun för förtal, skriver Dala-Demokraten på nätet.
 
De ska böta 1 500 kronor var och betala 3 000 kronor i skadestånd till den unga kvinnan som utsattes för den kränkande fotograferingen.
Bilden var suddig och personerna på gick inte att identifiera. Trots det ansåg tingsrätten att syftet med fotograferingen var att missakta kvinnan.

Så här skriver expressen, för snart en vecka sen. Jag har ingen aning om varför fokusen ligger på kvinnan. Sist jag kollade är det alltid två som har sex.





För några dagar sedan så var det  fem ledande moderata som publicerade en debattartikel med titeln: "Skattehöjningar drabbar kvinnor".  Jag trodde att såväl män som kvinnor som drabbas av höjningar och sänkningar i skatterna. Moderaterna är det enda individualistiska partiet till min kännedom. När även de hamnar i den förtryckande kollektivismen som vi kallar feminismens klor känner jag att hoppet för ett samhälle där både mans- och kvinnofrågor behandlas på ett likvärdigt sätt rinner ut i sanden.

Fredrik Reinfeldt vägrar kalla sig själv feminist och det beundrar jag honom för. Men det är väl bara en tidsfråga innan även han är tvungen att ge efter när hans individualistiska parti ger efter för kollektivismen.

Jag funderade på att gå med i MUF men efter det här är jag smått skeptisk...

Kommentarer
Postat av: Cartman

varför detta hat?

2010-09-02 @ 18:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0